Jaarverslag 2023

Een goed beleggingsjaar
8 juli 2024

2023 was voor Pensioenfonds Schoonmaak een goed jaar. Onze beleggingen stegen van  € 5,4 miljard in 2022 naar € 6,2 miljard in 2023. Er was genoeg geld om de pensioenen voor een deel te verhogen. Dat deden we begin 2024 met 3 procent. U leest het allemaal terug in het jaarverslag.

Beleggingsbeleid

Wij beleggen het pensioengeld voor een groot deel in bedrijven. Maar ook in woningen, winkels en hypotheken. In 2023 verbeterden we ons beleggingsbeleid. We maakten regels over waar we wel en niet in willen beleggen. Dragen onze beleggingen bijvoorbeeld op een goede manier bij aan het klimaat? Daar kijken we goed naar.

Op weg naar de nieuwe regels voor pensioen

We werken hard om ons klaar te maken voor de nieuwe regels voor pensioen. Op 1 januari 2026 willen we overgaan op deze nieuwe regels. We hebben in 2023 een plan gemaakt zodat de overgang soepel gaat. Dit plan noemen we het transitieplan. We beschrijven hierin wat de nieuwe regels zijn. En wat voor afspraken we maken.