Een nieuw administratiekantoor

U regelt de pensioenadministratie zelf óf kiest ervoor om dit uit te besteden. Als u overstapt naar een (nieuw) administratiekantoor heeft dit gevolgen voor uw pensioenaangifte. Geef uw nieuwe administratiekantoor uiterlijk de dag vóórdat u overstapt aan ons door.

Wat regelt u als u wisselt van administratiekantoor?

U geeft uw nieuwe administratiekantoor zelf aan ons door. Vraag uw administratiekantoor vooraf om hun KvK-nummer en hun leveranciersnummer.
 

  • U gaat naar het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP).
  • U logt in met eHerkenning EH3 en de rol ‘Werkgever’. 
  • U gaat naar het tabblad Organisatie en kiest ‘wijzig organisatiegegevens’. 
  • Er zijn 3 rollen die u kunt uitbesteden: ‘personeels- en salarisadministratie’, ‘gegevensaanlevering’ en ‘financiële administratie’. 
  • U laat ons per rol weten of u de rol zelf doet of uitbesteedt.

Een administratiekantoor met een ketenmachtiging kan de gegevens hierboven zelf doorgeven.

  1. Maak goede afspraken met uw administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Dus over de periode voordat u overstapte. Uw nieuwe administratiekantoor heeft niet altijd toegang tot deze oudere gegevens. 
  2. U kiest ervoor om de pensioenadministratie uit te besteden. U blijft wél verantwoordelijk voor de aanlevering. Houd goed contact met uw administratiekantoor of kijk zelf van tijd tot tijd in het SWP hoe zaken er voor staan. 
  3. Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem contact met ons op bij vragen.