Een nieuw salarispakket

De pensioenaangifte regelt u via het Selfservice Werkgevers Portaal óf via een salarispakket. Als u de keuze maakt voor een (nieuw) salarispakket heeft dit gevolgen voor uw pensioenaangifte. Geef de naam en versie van uw nieuwe pakket uiterlijk de dag vóórdat u overstapt aan ons door.

De keuze om te wisselen

Misschien kiest u voor het eerst een salarispakket uit of stapt u over naar een ander pakket. Vraag aan uw softwareleverancier hoe zij de pensioenaangifte ondersteunen. Dit verschilt namelijk per pakket. U weet dan vooraf waar u aan toe bent.

Wat regelt u als u wisselt van salarispakket?

  • Stuur een e-mail naar premies@pensioenschoonmaak.nl. U laat ons in dit bericht weten naar welk pakket u overstapt en per welke datum. 
  • Misschien hebben wij nog vragen. Als alles duidelijk is krijgt u van ons per e-mail een bevestiging. 
  • Afhankelijk van het pakket krijgt u van ons een nieuw leveranciersnummer.
  • U richt samen met uw softwareleverancier de aangifte in.

  1. U kunt na een overstap van salarispakket niet altijd meer eerdere periodes aanleveren. Zorg dus dat alle gegevens in orde zijn voor uw overstap. U kunt wel periodes uit het verleden wijzigen via het Selfservice Werkgevers Portaal
  2. Vraag uw softwareleverancier om te laten zien hoe u de pensioenaangifte regelt. 
  3. Vaak werken zaken nét iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem vooral contact met ons op bij vragen.
  4. Bij een overstap ontstaan vaak signalen doordat de startdatum van inkomstenverhoudingen verandert. Zorg ervoor dat de ingangsdatum van de inkomstenverhoudingen in uw nieuwe pakket hetzelfde is als in uw oude pakket. Soms kan dat niet. Kies dan voor de fictieve uit en in dienst datum: uit dienst op 31 december van het jaar waarin u stopt met uw vorige pakket en in dienst op 1 januari van het jaar waarin u start met het nieuwe pakket.